WARUNKI PRZYJĘCIA DO SEMINARIUM
Wymagane dokumenty przy przyjęciu do Wyższego Seminarium Duchownego
Maturzyści, studenci, absolwenci studiów pomaturalnych lub wyższych uczelni, pragnący podjąć studia i formację do kapłaństwa, oczekiwani są
w gmachu Wyższego Seminarium Duchownego przy ul. Św. Barbary 41 w Częstochowie z następującymi dokumentami:
– prośba do Rektora WSD o przyjęcie z podaniem motywów swojej decyzji
– własnoręcznie napisany życiorys
– świadectwo chrztu i bierzmowania
– pełny odpis aktu urodzenia (można dostarczyć w późniejszym terminie)
– świadectwo ukończenia szkoły ponadpodstawowej
– świadectwo dojrzałości w oryginale (można dostarczyć w późniejszym terminie); dyplom ukończenia katechizacji w szkole ponadpodstawowej (jeśli nie ma oceny na świadectwie)
– opinia proboszcza
– opinia katechety
– świadectwo lekarza rodzinnego o stanie zdrowia (załączając ewentualną dokumentację dotyczącą chorób, przebytych operacji i terapii)
– zaświadczenie o niekaralności (można dostarczyć w późniejszym terminie)
– dwie fotografie legitymacyjne (w stroju wizytowym, en face); wersja elektroniczna (rozdzielczość zdjęcia 500×625)
Egzamin wstępny
Odbywa się w gmachu Seminarium (ul. św. Barbary 41 w Częstochowie)
Kryteria rekrutacji
– Egzamin pisemny: język polski (wypracowanie na wybrany z pięciu podanych na egzaminie tematów z zakresu ogólnej wiedzy i kultury religijnej)
– Test pisemny z zakresu Youcat. Katechizm dla młodych
– Rozmowa kwalifikacyjna
Zalecana literatura przygotowawcza
– Youcat. Katechizm dla młodych
Oficjalna strona Wyższego Seminarium Duchownego w Częstochowie
https://wmsd.czest.pl